PAKUTEKAN VS MERAHJAUH

Selasa, 21 April 2009

Little Sakai in UK part 3

dari sehari ke sehari aku nak menghabiskan kisah betapa sakainya aku di UK tapi tak juga terdaya..hari ni aku dengan semangat Rabunisma  menyambung cerita di blog ku yang gersang ini cewaahhh!!!!..
Di 
Bristol aku tinggal bersama dengan
 kawan ku seorang pensyarah Unimas.. Abdul Riezal Dim dan isterinya Sophina yang sedang sarat mengandung....hospitaliti yang diberikan hanya allah subhanawataala saja yang dapat membalas..semuga di mudahkan rezeki dan diberkati  ku doakan Amin....so setel
ah
berbincang, dengan bantuan Rizal aku pun plan perjalanan penggambaran aku....pertama sekali kami ke BristolSuspension Bridge...antara yang tertua disini...cukup sesuai untuk bahan yang kucari...tq juga pada kenalan baru Adi yang terlebih dahulu mendokumentasikan dengan d60nya..( haha jadi jual bro heheh)....
Berikutnya aku ke salah satu daripada beberapa  wonders of the world hahah Stonehenge...berpandukan gprs  kami sampai setelah merentas lorong kecil ladang  mr smith (agaknya le..gprs kawan aku ni bawa kami ikut short cut....dan kami disambut sekumpulan babi yang begitu sihat di sebelah Stonehenge...memang aku terp
ukau melihat batu batu besar yang di susun sebegitu....   (sapalah agaknya rajin sangant mengangkat batu -batu ni)..menurut info disana...batu yang 
bersaiz dan berbentuk sebegitu 
memang tidak ada dikawasan terletaknya Stonehenge) memang tak de...tempat tu saujana mata memandang  kehijaun
an tanpa hutan...dan bukit yang berbatu..tapi tak seperti yang aku jangkakan..aku pikir besar gile tapi tak juga lah....tak sebesar yang ku sangkakan...kawasan tersebut di jaga dan diberikan sempadan supaya orang 
tidak masuk  atau mendekati kawas
an batu tersebut...bimb
ang kalau -kalau ada yang diam-dian mencoretkan "Zamarul love Baby" dibatu ter
sebut agaknya...( kat pagar masjid lagi ada ye 
dak)... 
Selain rizal dan isteri kami juga ditemani oleh Akob and family...Akob seorang pensyarah di Unimas juga merupakan seoarang artist seni tampak yang hebat...dah penat jalan-jalan sejuk pulak tu lapar lah pulak.... adalah satu gerai kecil
 menjual kopi dan sandwich di kaunter tiket.tapi Akob 

lebih bersedia dengan bekalan nasi goreng dan a
yam goreng..yeaaaa...kami
 parking kereta sebelah
 menyebelah dan makan (passing melalui tingkap kereta heheh)..beberapa orang putih yang lalu melihatkan kami...dalam hati kecil ku berkata  heran agaknya diaorang ni tengok orang asia bawa bekal makan dalam kereta ..pedulilah kau
...janji perut kami tak lapar hahaha......dah habis makan dengna kesejukan yang sebegitu aku pun tak dapat menahan nafsu minum kopi lalu berjalan ke gerai dekat kauter tiket..dalam perjalanan aku ketawa sendiri melihat beberapa mat saleh yang sedang makan pop mee  dalam kereta hahah sama je kita hahahahah.....
.
Balik ke Bristol kami tak lagi convoy...kami terliaht satu sign board menuju ke Old Sarum...aku bagi tahu riezal yang aku ada terbaca di internet mengenai tempat ni....Riezal dan isterinya yang sangat advanterous itu terus sahaja menuju ke sana...Old Sarum pun salah satu tempat lama (istana dan penenpatan yang diatas bukit dengan lembah buatan) yang menarik..sayangnya kami terlambat..4.30ptg   dah tutup..aku tawaf je ngan Rizal sambil ambil gambar...dan mereka-reka cerita sendiri mengenai Old Sarum tersebut...dan tak ketinggalan bererita mengenai Stonehenge yang kami  fiksyen kan adalah tempat landing UFO pada satu masa dahulu...untuk mencari kentang  yang digunakan sebagai bahan tenaga mereka.....hahahahaha....
bersambung

1 ulasan:

M.U.K.H.R.I.Z berkata...

weyyy bro,kenapa tak lari sekejap naik train ke amsterdam atau europe yang lain....he...he...he... mesti engkau lagi suka