PAKUTEKAN VS MERAHJAUH

Isnin, 24 Ogos 2009

wasiat dari aku


aku masih percaya pada apa yang aku tulis dulu:
kita benci orang kaya tapi sebenarnya kita malas usaha
kita benci orang senang tapi sebenarnya kita yang malas belajar
kita benci orang berjaya tapi sebenarnya kita dulu sibuk ikut orang salah
kita benci anak orang berada tapi sebenarnya kita hanya berangan tempat mereka
kita benci orang je dapat peluang tapi sebenarnya kita asyik cakap pasal tu je buat tak juga
kita benci orang yang tak sealiran dengan kita selalunya beroleh tapi sebenarnya apa yang kita perjuangkan hanya kerana kita kecewa pada apa yang kita percaya....
aku kecewa setentunya...tertanya tanya selalu...yang nyata aku hanya tulis dan beralasan dengan seribu malu atas keputusan yang aku ambil dulu....

cakap orang tak bagus..bagi peluang kita pun tak sebagus mana..tapi beralasan yang bagus-bagus

aku masih kecewa dan berfikiran hanya kaya dapat menjawab segalanya...

aku bukan nama sebenar...

Tiada ulasan: