PAKUTEKAN VS MERAHJAUH

Isnin, 14 September 2009

Rock N Roll Pie


dari pagi tadi dihatiku ternyanyi -nyanyi beberapa rangkap ( tidak penuh dan ditambah sendiri oleh aku) lagu yang menjadi siulan aku waktu baru pandai kenal rock.....lagu rock aku kenal dari kawan aku Rizal Budiman..atau Budi...dia (seingat aku) orang yang mula-mula pinjamkan aku kaset cetak rompak hahah ( ada chap footprint) twisted sister dan metallica...masa tu aku baru kenal kumpulan Search yang tengah popular dengan lagu Rozana...dan lagu Pasti dan Langit dan bumi menjadi national anthem kumpulan The Sawah Bendang....dan Search terus menjadi band PooooJaaan HaaatiiKKUuuuuu......so hari ni aku nak kongsi bait bait yang mungkin tidak sebenar...aku pun dah ingat-ingat lupa...dari lagu lagu Search yang pasti tidak..memboboy..atau mengeddi hamidkan halwa telinga....

Di balik gumpulan..awan yang berarak...ada cahaya terpancar...
menyinari warna yang tadi nya kelabu...mega mendung rinduku.....
........tak mengapa hai teman..jika kau bohongi aku.....
.....si hitam atau si putih..cuba berikan jawaban...bila mendung men.....
maka terbukalah pintu cahaya...dan engkau akan tahu..bahwa bukan aku yang tertipu...oooo
......kau pergi...dengan mendung di tengah hari.....aku tahu salah ku.......

dari naluri dari keharuman..aku pasti dialah kekasih yang ku tunggu.....
......ku dongak ke langit...aku tunduk kebumi..di hadapan bersatu.....

ada yang teringgal setelah terbenam mentari.....ada yang tertinggal setelah kering air di kali....

....banyak lagi yang terhumming tapi tak ingat liriknya...hahha ..

dan aku juga mahu ...BIKIN WILAYAH....( dan saat ini aku tekenang..setiap hari raya kedua kami akan jamming dengan baju melayu ( baju je) kereta peaugeot merah Bob...dan rumah Nozie...hahah tu untuk sahabatku Black......




Tiada ulasan: