PAKUTEKAN VS MERAHJAUH

Selasa, 27 April 2010

dari melayu sejahtera untuk kesjahteraan melayu


sebelum aku tulis ni aku nak bagi tahu....taraf hidup aku sekarang ni kalau tak sama mungkin kurang dari korang :

let's face the fact..barang dalam dunia ni akan terus meningkat..tak kira lah bapa aku ke bapa ko ke memerintah tapi memang akan terus naik dan tak turun turun....ko tanya lah mak bapak ko....tapi kalau ko masih katakan..dulu barang 10 tahun baru naik sekali....sekarang asyik nak naik je...pada aku ko memang bangang nauzubillah..

cam ni jelah...kalau korang banyak sangat komplain gi balik kampung...tanam tebu buat gula sendiri..buat bendang padi untuk nasi korang...buat kolam ikan untuk lauk...tanam sayur dan buah buahan...dan jangan berselera tinggi nak makan epal dan segala macam.... sanggup???

sebelum kita salahkan orang ....meh kita tengok balik..cara hidup kita sekarang.....dulu pun masa kita sekolah kita malas sekarang dapat kerja lebih kurang ..gaji lebih kurang senang senang nak marah orang lain haha bongokssss ( dapat pinjaman belajar dah habis marah pasal kena bayor balik bongoksss x 18) kalau kita kaya ada kita kisah?? hahah salah sapa kita tak kaya...??? salah orang kat atas ke salah kita....??

satu lagi apa hal orang melayu dok kutuk orang melayu sendiri...ni?? kalau rasa melayu tu mundur pun sebab melayu yang mudur tu ko sendiri dengan aku...ramai lagi yang maju...ko tu dengki apasal??... kalau rasa tak suka jadi melayu ko jadilah barua...gadai maruah sendiri....kalau tak nak meninggi diri pun tak yah nak kutuk diri sendiri...bapa ko bukan melayu ke??/ooo bukan.... patutulah ko ni ^%%$&^$&%*&%*&%^^&.........

orang orang yang adil kononnya yang berkonon-konon nak rendahkah harga gula dan segala macam kalau dibagi kuasa .. pernah sedekah gula dan segala macam kat orang cam aku ngan ko tak????takkan game dorang ko tok leh baca...

sudah sudahlah jadi bodoh dan membodohkan diri sendiri...kalau tak cerdik pun..usha saja...doa...kalau ko Islamlah...jangan diikut sangat orang konon pandai Ugama tapi main politik....semua untuk diri sendiri dan keluarga durang je...ko tak dapat apa pun...Allah akan merubah orang yang mahu merubah dirinya sendiri.......perjuangan kita selepas Rasulullah berperang untuk menegak kan islam ialah menegakkan solat kita...itu ko perjuangkan dulu... aku pun sendiri terhegeh hegeh nak memperjuangkannya.....tak de istilah...orang kononnya maksum tak yah sembahyang....pakai niat je....kalau cam tu tak yah lah makan...ko niat je hahaha
kata Sadiq Sigaraga...ambil bau saja .....

kalau ko masih melayu ...aku simpan taman dihati ini SELAMANYA.....

Tiada ulasan: