PAKUTEKAN VS MERAHJAUH

Isnin, 10 November 2008

2 malam yang terang part 2



Kuala Lumpur....
kami datang dengan tujuan, mengemaskini peralatan dengan kemampuan yang ada agar dapat mempertingkatkan lagi mutu kerja dalam bidang yang kami pilih ni..Selain tu kami juga ada tanggung jawap pada anak bangsa dan diri sendiri. Aku sangat bertuah kerana Mak Ngah ku sudahpun menebas belukar bidang ini dengan jerit perihnya, aku cuma perlu lalu dilaluan dan berhati-hati memijak semalu..itupun aku masih keliru dan merungut...Atas kesedaran itu aku berani kan diri berjumpa salah sorang master dalam bidang ni..siapa lagi kalau bukan Abg Mamat Khalid....

Berpusing-pusing juga lah kami dalam teksi menuju ke ofisnya...berdebar-debar jantungku..ialah..siapalah kami...tapi aku beranikan diri demi teman-teman dan aku sendiri...macam nak jumpa pendita di gua yang tersorok di satu gunung yang tinggi...aku dah prepare macam-macam kemungkinan...tapi ternyata..satu pun tak sama...

Alhamdulillah..kami diterima dengan baik..Abg Mat nampak serius tapi kelakar dan sinis pada setiap apa yang keluar dari mulutnya...aku gunakan setiap detik itu untuk belajar...setelah berpantun sekerat dua..Abg Mat cakap tak de halangan untuk dia ke Brunei Horeeeee...impian untuk belajar dari salah seorang master ni diberkati.... di kesempatan itu juga Abg Mat memberi kesempatan untuk kami melihat teaser filem Animasi yang akan di arahkannya..bukan pulang nak bodek tapi..baru tengok sikit...aku dah dapat rasakan filem ni akan jadi filem animasi terbaik yang pernah di buat di Malaysia...yang dah ada sekarang ni..terlalu kebaratan....ini dekat sangat perasaannya
ternyata segala persedian mereka sangat detail..dengan lukisan character dan gaya Abg Mat menterjemahka karakter 2 tersebut membuatkan kami rasa WOW!!!...aku simpan note di kepala..waktu yang sesingkat ini banyak seungguh yang aku pelajari...banyak yang perlu kami tingkatkan...dan sudah tentu kehadiran Abg Mat ke Regalblue Production nanti akan diambil kesempatan oleh teman-teman Regalblue untuk belajar dari Master yang cukup unik ini...insyaallah...to be continued

Tiada ulasan: